ฐานข้อมูลด้านแพทยศาสตรศึกษาไทย (Thai Medical Education Database: TMED) โดยความร่วมมือของสำนักงานบริหารโครงการร่วมผลิตแพทย์เพิ่มเพื่อชาวชนบท (สบพช.) และคณะแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์

Association for Medical Education in Europe (AMEE)

ALL2017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002

ค้นพบข้อมูลทั้งหมด 49 รายการ

Association for Medical Education in Europe (AMEE)
What teaching methods strengthen professionalism and ethics in medical students?

ผู้แต่ง : Wongtimarat K, Suthamnirand A and Thongmeesee S
หน่วยงาน : Chonburi Medical Education Center, Chonburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
The utility of portfolios in the undergraduate medical curriculum: what have we learned in four years?

ผู้แต่ง : Danai Wangsaturaka*, Jitladda Deerojanawong, Nuanchan Prapphal, Chandhanee Itthipanichpong, Juraiporn Somboonwong and Sophon Napathorn
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
The results of assessment by teaching staff and medical students’ peers during the practice of breaking bad news

ผู้แต่ง : Kullawan Chaicharoenpong, Kanokkorn Sawasdichai, Sampop Sarakul and Thitikorn Krisorakul
หน่วยงาน : Prapokklao medical education center, Prapokklao Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
The Medical Education Centre:The centre for an undergraduate training in Medicine, Maharaj Hospital, Nakhon Si Thammarat, Thailand

ผู้แต่ง : Prachyapan Petchuay
หน่วยงาน : The MEC at Maharaj Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
The cost of communication-skill practice in skillslab

ผู้แต่ง : Kanokkorn Sawasdichai and Kullawan Chaicharoenpong
หน่วยงาน : Prapokklao Medical Education Center, Prapokklao Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
The assessment of humanized health care practice in final year medical students

ผู้แต่ง : Jiratha Budkaew
หน่วยงาน : Khon Kaen Medical Education Center, Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Teaching Evidence Based Medicine via EBM-blog

ผู้แต่ง : Hathaitip Tumviriyaku
หน่วยงาน : Hatyai Medical Educational Center Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Students feedback: their happiness in 6 department rotations

ผู้แต่ง : Paworamon Sribussara, Sa_ang Dansawang and Rungrut Rayakeaw
หน่วยงาน : Buddhachinaraj Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Structured self-assessment exercises for teaching diagnostic radiology: a comparison of learning outcome, student satisfaction and clinical practice.

ผู้แต่ง : Bussaya Sujitranoooch
หน่วยงาน : Chonburi Medical Education Center, Chonburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Self directed learning: challenges and obstacles among premedical students at Thammasat University, Thailand

ผู้แต่ง : Chittinad Havanond
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Portfolio as an instrument to identify the weakest link in the curriculum

ผู้แต่ง : Danai Wangsaturaka, Parunyou Julayanont, Jitladda Deerojanawong, Nuanchan Prapphal and Sophon Napathorn
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Physical fitness and physical health behavior in medical students

ผู้แต่ง : Suchat Tantiniramai
หน่วยงาน : Medical Education Centre, Prapokklao Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Palliative care: attitudes of medical students towards palliative symptom control

ผู้แต่ง : Chakarin Wattanamongkol
หน่วยงาน : Prapokklao Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Observation vs testing method for evaluation of residents’ communication skills: a 360-degree evaluation and OSCE

ผู้แต่ง : Woranart Ratanakorn
หน่วยงาน : Chonburi medical education center
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Modified long case examination as comprehensive clinical skills assessment

ผู้แต่ง : Maleechat Sripipattanakul
หน่วยงาน : Medical Education Center, Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Models for teaching deep surgical knotting – a study at the Udonthani hospital, Thailand

ผู้แต่ง : Wadwilai Chalapati
หน่วยงาน : Undornthani Medical Education Center, Undornthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Minimal passing level setting on multiple choice tests for small groups of students: comparison between Angoff and Hofstee method

ผู้แต่ง : Siriboonrit U .and Anotayanonth S.
หน่วยงาน : Chonburi Medical Education Center, Chonburi H ospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Medical students’ attitudes and behaviours regarding academic misconduct

ผู้แต่ง : Somchai Tanawattanacharoen and Chaichana Nimnuan
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Medical Ethics OSCE and workplace performance of rural doctor

ผู้แต่ง : Kanokwan Sriruksa
หน่วยงาน : Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Long term memory in team-based learning compared with lecture-based learning among clinical-year medical students

ผู้แต่ง : Tomon Thongsri
หน่วยงาน : Buddhachinaraj Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Learn health promotion from extracurricular activity

ผู้แต่ง : Ronnaphob Uaphanthasath
หน่วยงาน : ChiangMai University
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Knowledge management in internal quality assessment

ผู้แต่ง : Pattana Kaewprasit
หน่วยงาน : Buddhachinaraj Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Knowledge and skill retention after the advanced cardiac life support workshop – a study in nursing practitioners at the Udonthani Hospital, Thailand

ผู้แต่ง : Bussaba Prasanatikom
หน่วยงาน : Undornthani Medical Education Center, Undornthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Introducing early clinical experience activities at Udonthani Hospital, Thailand

ผู้แต่ง : Kitt Chuapetcharasopon
หน่วยงาน : Udonthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Interns’ knowledge and attitudes regarding cancer pain and cancer pain management

ผู้แต่ง : Sasikaan Nimmaanrat and Chatchai Prechawai
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Implementing portfolios in an objective-based curriculum at the MEC at Maharaj Hospital, Nakhon Si Thammarat, Thailand

ผู้แต่ง : Prachyapan Petchuay and Paphan Musikawat
หน่วยงาน : Maharaj Hospital Nakhon Si Thammarat
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Impact of success on strategy management in the training of PCU Nurse Practitioners (NP) program in Sakonnakorn Province during August–November 2008

ผู้แต่ง : Nitas Raiyawa, Puntipa Kaewmataya, Viroj Virojanawat and Upaluk Raiyawa
หน่วยงาน : Ministry of Public H ealth, Inspector General Office of Permanent Secretary Office
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
How to teach patient safety and medical error in medical students?

ผู้แต่ง : Wasana Hongkan
หน่วยงาน : Chonburi Medical Education Center, Chonburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
How to increase the chance of passing the National Licensure Examination

ผู้แต่ง : Chote Werawong and Somkiat Wattanasirichaigoon
หน่วยงาน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
How dare students evaluate teachers! A powerful tool for faculty development and program monitoring

ผู้แต่ง : Jirawadee Chumpol and Saipin Hathirat
หน่วยงาน : Ramathibodi Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Hematology workshop for house officers: what they could (not) improve

ผู้แต่ง : Saranya Pongudom and Supaluk Raiyawa
หน่วยงาน : Undornthani Medical Education Center, U ndornthani hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Health Promotion Medical School

ผู้แต่ง : Wanchai Buppanharun
หน่วยงาน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Good attitude of teachers toward teaching with few exceptions: roles of Medical Education Center

ผู้แต่ง : Boonyarat Warachit and Araya Khaimook
หน่วยงาน : Medical Education Center, Hatyai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
From “Grand Theft Auto” to “Love of Siam”

ผู้แต่ง : Anupong Suthamnirand and Sirinadda Panyapas
หน่วยงาน : Chonburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Factors effecting the fall in GPA and the autonomous regulation learning pattern in pre-clinical medical students

ผู้แต่ง : Supaluk Raiyawa
หน่วยงาน : Udornthanee Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Factors determining the readiness of the primary health care unit as a learning environment for medical students

ผู้แต่ง : Aphaphan Narenpitak
หน่วยงาน : Undornthani Medical Education Center, Undornthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Factors affecting house officers’ confidence in doing procedures: a study from Udonthani hospital, Thailand

ผู้แต่ง : Prapaporn Kosomboon
หน่วยงาน : Undornthani Medical Education Center, U ndornthani hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Evaluation of on the job learning for health-care associated infection prevention

ผู้แต่ง : Krisriwattana, J and Ponpinit, N.
หน่วยงาน : Undornthani Medical Education Center, Undornthani Hospital,
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Effectiveness of academic camp for One District One Doctor Project

ผู้แต่ง : Walaiporn Euanontat
หน่วยงาน : Medical Education Center, Thammarat Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Early patient approach with feedback improves clinical skill of medical students

ผู้แต่ง : Kiatsak Rajborirug
หน่วยงาน : Medical Education Centre, Hatyai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Continuing professional development of dentists in rural areas of Thailand – what did they do?

ผู้แต่ง : Supranee Eamrucksa
หน่วยงาน : Undornthani Medical Education Center, Undornthani hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Attitude and perception of patients about medical student during physician consultation

ผู้แต่ง : Phongsak Dandecha and Charoenporn Kaewlaead
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Assessment of academic misconduct in medical students

ผู้แต่ง : Chaichana Nimnuan and Somchai Tanawattanacharoen
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
Asian perspective towards a humanistic health care

ผู้แต่ง : Alfredo Villarroel and Somkiat Wattanasirichaigoon
หน่วยงาน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
An easy way to teach medical students during verbal telephone report

ผู้แต่ง : Anurak Amornpetchsathaporn
หน่วยงาน : Sawanpracharak Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
An analysis of Prince of Songkla University (PSU) medical student preparation for the Thai National Medical Licensing Examination (TNMLE) Step II

ผู้แต่ง : Chatchai Preechawai, Nattapa Preechawai and Passorn Preechawai
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
A study of pre-clinical students’ stress levels at Udonthani Hospital, Thailand

ผู้แต่ง : Kobchai U engpitakphan
หน่วยงาน : Undornthani Medical Education Center, Undornthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
“Out of box” thinking lesson

ผู้แต่ง : Wichai Thantummaroj
หน่วยงาน : Hatyai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009
‘The Moral Tale Shows’ lead medical students to learning in conceptual age

ผู้แต่ง : Nitipat Bussabarati
หน่วยงาน : Bhuddhachinnarat Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2009
2009