ฐานข้อมูลด้านแพทยศาสตรศึกษาไทย (Thai Medical Education Database: TMED) โดยความร่วมมือของสำนักงานบริหารโครงการร่วมผลิตแพทย์เพิ่มเพื่อชาวชนบท (สบพช.) และคณะแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์

Association for Medical Education in Europe (AMEE)

ALL2017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002

ค้นพบข้อมูลทั้งหมด 82 รายการ

Association for Medical Education in Europe (AMEE)
Voice of medical students about logbook

ผู้แต่ง : L Haura
หน่วยงาน : Hatyai Medical Education Centre, Hatyai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Variation among examination centers in short case examination

ผู้แต่ง : Nitipatana Chierakul
หน่วยงาน : Siriraj Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Using Online Form for Increasing Response Rate in Quality Assurance Evaluation

ผู้แต่ง : Manavika Punnan and Nipon Uppamanoraset
หน่วยงาน : Queen Savang Vadhana Memorial Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Types of research designs and quality performed by medical students of Phramongkutklao College of Medicine, Thailand

ผู้แต่ง : P Hatthachote, S Panichkul, M Munghthin, W Areekul and S Leelayoova
หน่วยงาน : Phramongkutklao College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
The result of a clinical immersion program for medical students of Prince of Songkla University, Thailand

ผู้แต่ง : Rakchai Buhachat
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
The number of times that medical students need to practice to achieve optimal competency in short arm casting

ผู้แต่ง : Thananit Sangkomkamhang
หน่วยงาน : Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
The effectiveness of searching for medical knowledge using a biomedical electronic databases vs. general search engines

ผู้แต่ง : Thinnakrit Sasiprapha, Chantip Tharanon and Suchada Paileeklee
หน่วยงาน : Khon Kaen University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
The Do’s and Don’ts of Communication to Patients: The Dental Students’ Learning Experience from a Communication Course in Dentistry, Chiang Mai University, Thailand

ผู้แต่ง : Piyanart Chatiketu and Sasitorn Chaiprasitti
หน่วยงาน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
The development and validation of clinical performance ratings of residents

ผู้แต่ง : Cherdsak Iramaneerat and Sirirat Khawsaard
หน่วยงาน : Siriraj Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
The comparison of Medical students’ health and behavior between Chiang Mai University and other medical universities

ผู้แต่ง : Ronnaphob Uaphanthasath
หน่วยงาน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
The challenge of clinical approach by SOAP notes in small group discussion at preclinical level

ผู้แต่ง : Nampet Ngodngamthaweesuk and Panadda Rojpibulstit
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
The application of panel discussion for Problem-Based Learning in preclinical curriculum

ผู้แต่ง : Harirak Wanmoung
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Techniques to teach health promotion to medical students at Hatyai Medical Education Center, Thailand

ผู้แต่ง : Harnchai Pinaikul
หน่วยงาน : Hatyai hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Team-based Learning in Hematology and Oncology Pediatrics in Udonthani Medical Education Center

ผู้แต่ง : Pitchayanon Kulwajanakul
หน่วยงาน : Udonthani Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Teaching skill in labor attendance and delivery of residents training in Obstetrics and Gynecology

ผู้แต่ง : Nungrutai Saeaib, Sirirat Thamrongwat and Juntima Mahatthanaporn
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Teaching patient safety in medical students during clinical clerkship years in Bhumibol Adulyadej Hospital, Bangkok, Thailand

ผู้แต่ง : Isaraya Sukcharoen, Nattamon Bureerat and Nattaporntira Phalakornkul
หน่วยงาน : Bhumibol Adulyadej Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Teaching patient safety in clinical years

ผู้แต่ง : Boonyarat Warachit
หน่วยงาน : Hatyai Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Teaching burn wound by serial photography

ผู้แต่ง : Surachao Tangwiwat
หน่วยงาน : Saraburi Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Students’ perceptions on Plagiarism

ผู้แต่ง : Sarinya Thangsittichok
หน่วยงาน : Pichit Medical Education Center, Naresuan University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Students’ perception assessment in spiral model from basic science to clinical application: Experience of KUB physiology in PBL curriculum at the Faculty of Medicine, Thammasat University

ผู้แต่ง : Sophapun Ekarattanawong, Panadda Rojpibulstit, Nuchanart Suealek and Nattapon Sookprasert
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Students’ behavior in Faculty of Medicine E-learning: A cross sectional analysis

ผู้แต่ง : Ruangsak Lertkhachonsuk and Naiyana Nujankaew
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Students’ Attitude Toward the Newly Proposed Model of Case Based Learning for Undergraduate Medical Students in Family Medicine Elective Course

ผู้แต่ง : Kanokporn Sukhato, Jitsaphan Chongcharoenkunawooti and Jirawadee Chumpol
หน่วยงาน : Ramathibodi Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Student-patient centered learning in family planning

ผู้แต่ง : Orawan Lekskulchai
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Student attitude towards difficulty of learning in Pediatric Cardiology

ผู้แต่ง : Kachaporn Nimdet and Hathaitip Tumviriyakul
หน่วยงาน : Suratthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Standard-Setting for OSCE: A Comparison of Four Standard-Setting Procedures

ผู้แต่ง : Jarunee Intarangsi, Pannee Sirivatanapa, Kittika Kanjanaratanakorn and Jittawadee Pumpoung
หน่วยงาน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Social Pediatrics rotation and Social Responsiveness Project: experience of pediatric residents at Prince of Songkla University, Thailand

ผู้แต่ง : Sasivara Boonrasmee
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Situational analysis of palliative care education in Thai medical schools

ผู้แต่ง : Krishna Suvarnabhumi
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Scenemulator: An effective tutor note to facilitate non-specialist tutor in PBL tutorial session

ผู้แต่ง : Panadda Rojpibulstit
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Satisfaction of medical cadets in self directed learning using Computer Assisted Instruction (CAI) in Pharmacology

ผู้แต่ง : Nisamanee Satyapan
หน่วยงาน : Phramongkutklao College of Medicine
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Retention in a regional health network of rural physicians graduated from Maharat Nakhon Ratchasima Hospital Medical Education Center, Thailand

ผู้แต่ง : Surasit Chitpitaklert and Sorarat Lermanuworarat
หน่วยงาน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Refresher course on Neonatal resuscitation program: what is the most effective method?

ผู้แต่ง : Pichaya Thanomsingh
หน่วยงาน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Quality of life of resident doctors in Songklanagarind Hospital

ผู้แต่ง : Supaporn Tengtrisorn
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Quality indices of parallel multiple-choice questions

ผู้แต่ง : Pairoj Boonluksiri
หน่วยงาน : Hatyai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Pursuing of appropriate curriculum for rural doctors in three Southern provinces of Thailand

ผู้แต่ง : Araya Khaimook
หน่วยงาน : Hatyai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Psychiatric illnesses among fourth-year to sixth-year medical students in Saraburi hospital medical center between 2007 to 2011

ผู้แต่ง : Kridsana Suwankomonchai
หน่วยงาน : Saraburi Hospital Medical Center
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Proportion of 6th year medical students who had a good level of knowledge about patient safety

ผู้แต่ง : Pattiya Srisakdi, Wara Raksong, Kamonnan Suklert, Naesineee Chaiear and Suchada Paileeklee
หน่วยงาน : Khon Kaen University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Procedure skills of graduating medical students

ผู้แต่ง : Amnuayporn Apiraksakorn
หน่วยงาน : Khon Kaen Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Perception towards TBL

ผู้แต่ง : Dam Mookmanee
หน่วยงาน : Suratthani Medical Education Centre
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Peer teaching: an approach to enhance learning in Ophthalmology

ผู้แต่ง : Supaluk Raiyawa
หน่วยงาน : Medical Education Centre, Udonthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Patterns of Internet Use in Medical Students

ผู้แต่ง : Sirina Satthapisit
หน่วยงาน : Medical Education Center, Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Patients’ Perception and Attitudes Toward Medical Students Participating in Obstetric and Gynaecologic Outpatient Service in Thailand

ผู้แต่ง : Thanaporn Krittasin
หน่วยงาน : Ubonratchathani University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Nasal model for anterior and posterior nasal packs practice in 5th year CMEC medical students: A Cross-sectional Analytic study

ผู้แต่ง : Watanaporn Vorasilapa
หน่วยงาน : Chonburi Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Multimodal methods of student selection: 10 years to look back at its effectiveness and efficiency

ผู้แต่ง : Prapa Ratanachai
หน่วยงาน : Hatyai Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Learning through Experience: Dental Students’ Reflection on Community-Based Health Promotion Course

ผู้แต่ง : Sasitorn Chaiprasitti, Piyanart Chatiketu, Wichai Wiwatkhunupakan, Songvuth Tuongratanaphan, Atisak Chuengpattanawadee and Tidawan Wiwatkhunupakan
หน่วยงาน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Learning curves for endotracheal intubation using the Macintosh laryngoscope in nurse anesthetist students

ผู้แต่ง : Panthila Rujirojindakul, Edward McNeil, Thanyamon Asampinwat, Rongrong Rueangchira-uri and Niranuch Siripunt
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Knowledge, Attitudes and Practice of Hand Hygiene of the Clinical Year Medical Students in Medicine Ward, Saraburi Hospital

ผู้แต่ง : Ubon Laohajareonsombat and Somsiri Pansaksiri
หน่วยงาน : Medical Education Center, Saraburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Internet usage among medical students in pre-clinical years at Srinakharinwirot University

ผู้แต่ง : Promjit Sriyabhaya, Patcharin Sangjaruk and Nantana Choomchuay
หน่วยงาน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Integrating team based learning in health promotion camp, Maharat Nakhon Ratchasima Hospital Medical Education Center, Thailand

ผู้แต่ง : Prapat Ausayapao
หน่วยงาน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Improving Medical Students’ Attitudes Using Patient-Centered Medical Home Concept

ผู้แต่ง : Nithikorn Sorncha
หน่วยงาน : Medical Education Center, Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Implementation of Self-directed Learning & Learning Contract in Family Medicine Rotations in Maharat Nakhonratchasima Hospital, Thailand

ผู้แต่ง : Pakorn Thongwilai, Nongnart Juanjang and Nuanlaor Wiwatvorapan
หน่วยงาน : Maharat Nakhonratchasima Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
How to simulate joint dislocation in cadavers for teaching psychomotor skills to 4th- and 6th-year orthopedic medical students

ผู้แต่ง : Weerachai Kosuwon
หน่วยงาน : Khon Kaen University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
How to improve new mentor teachers’ performance in a medical school

ผู้แต่ง : Sitthinant Tanchakvaranont and Manavika Punnan
หน่วยงาน : Queensavang Vadhana Memorial Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Health Promotion in Teaching and Practicing

ผู้แต่ง : Prawit Wannaro
หน่วยงาน : Hatyai Medical Education Centre
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
First three years’ education environment of a new medical school

ผู้แต่ง : Metha Songthamwat and Nunthaporn Aon-nim
หน่วยงาน : Udonthani Medical Education Centre
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Filling the gap of space and time by using Facebook in qualitative research

ผู้แต่ง : Rajin Arora, Araya Khaimook and Panita Pathipvanich
หน่วยงาน : Lampang Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Feedback, Learning Curve and Skills Improvement in Neonatal Resuscitation

ผู้แต่ง : Woranart Chandrakachorn and Thammasorn Piriyasupong
หน่วยงาน : Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Family Attitudes Towards Medical Students in the Continuous Family Study (CFS), Faculty of Medicine, Prince of Songkla University, Thailand

ผู้แต่ง : Thawan Benjawang, Laddawan Chaimunee and Pornpimol Piluntanaporn
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Factors that influence career path for graduating medical students who graduated from CPIRD

ผู้แต่ง : Sirilak Setthalak
หน่วยงาน : Maharat Nakhon Ratchasima Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Examining Ideals as Part of Teaching Professional Development

ผู้แต่ง : Pawinee Eamchan, Visithi Sathienvantanee and Krissada Srajai
หน่วยงาน : Buddhachinaraj Phitsanuloke Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Evaluation of learning experience and confidence level in operative skills training in Obstetrics and Gynecology

ผู้แต่ง : Chitkasaem Suwanrath, Sutham Pinjaroen, Juntima Mahatthanaporn and Kritima Jantanawan
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Evaluation of “Situation Background Assessment Recommendation (SBAR)” model for improvement of communication skills in residency training in OB-GYN

ผู้แต่ง : Thanapan Choobun, Sutham Pinjaroen and Katkanok Suwanchatri
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Evaluation and future planning of what should be taught to medical student of controlling traumatic epistaxis

ผู้แต่ง : Anurak Amornpetchsathaporn
หน่วยงาน : Sawanpracharak Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Enneagram can help to deal with medical students in difficulty

ผู้แต่ง : Thawanrat Srichan
หน่วยงาน : Lampang Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Empower Medical Students to be Health Promotion Leaders via Student-Designed Projects

ผู้แต่ง : Kanyika Chamniprasas, Uraiwan Pattanasattayavong and Panumad Pornsawat
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Elective Course for Undergraduate Students in Family Medicine Clerkship: A structured program development for a desirable outcome

ผู้แต่ง : Jitsaphan Chongcharoenkunawooti and Kanokporn Sukhato
หน่วยงาน : Ramathibodi Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Effect of Knowledge Management on Recent Conversion Rates of Tuberculosis Infection in Medical students

ผู้แต่ง : Jutatip Nirutterug
หน่วยงาน : Queensavang Vadhana Memorial Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Does Professionalism after Graduation Correlate with Clinical Year Learning Achievement?

ผู้แต่ง : Anupong Suthamnirand
หน่วยงาน : Chonburi Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Development of the student-initiated instrument to assess professional behaviour of pre-clinical students: a pilot study

ผู้แต่ง : Vongkanok Kowatanamongkon, Suppachok Kongtian, Thunchanok Kuichanuan, Tanabat Somboonsub, Pamok Saengsirinavin and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Development of multiple choice question (MCQ) pool software

ผู้แต่ง : Pannawish Wongwiwattananon
หน่วยงาน : Rajavithi Hospital, College of Medicine, Rangsit University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Development of medical ethics module for OB-GYN residents

ผู้แต่ง : Maleechat Sripipattanakul and Rungruedee Jeerasap
หน่วยงาน : Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Defining “Effective Learning” in Dental Clinical Practice: A Qualitative Study in Fifth and Sixth Year Dental Students at the Faculty of Dentistry, Chiang Mai University, Thailand

ผู้แต่ง : Borriboon Kootrakul, Bonggote Taungyoo, Buncha Sinkhanarak, Ni-orn Wiphassawong, Salilrut Homhual and Sasitorn Chaiprasitti
หน่วยงาน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Correlation between written medical student case reports and key features examinations

ผู้แต่ง : Supachai Janjindamai and Kitja Panaboot
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Correlation between internal quality assurance scores and national licence passing scores: A case study of Thai medical school

ผู้แต่ง : Wuttichai Thanapongsathorn and Visan Mahasitthiwat
หน่วยงาน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Concerns of medical students regarding medical ethics

ผู้แต่ง : Udom Krairittichai, Varunee Jinaratana,Chanida Kitudomrat and Kanya Boonthongtho
หน่วยงาน : Rangsit University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Comparison study between complex BLS manikin and simple BLS manikin for BLS skills training

ผู้แต่ง : Polpun Boonmak and Suhattaya Boonmak
หน่วยงาน : Khon Kaen University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Comparison between self-assessment and interpersonal assessment of rural doctors, one year after graduation

ผู้แต่ง : Panita Pathipvanich and Kantika Jansantor
หน่วยงาน : Lampang Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Bedside teaching by the conventional and the Team-based learning methods: a comparative study

ผู้แต่ง : Apichart Chunthra, Kosa Sudhorm and Sa-ang Dansawang
หน่วยงาน : Buddhachinaraj Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Assessing the educational environment in the operating room - a measure of resident perception in Ramathibodi Hospital

ผู้แต่ง : Arb-aroon Lertkhachonsuk, Porntipa Pakdeesiriwong and Chatchawan Silpakit
หน่วยงาน : Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Are patients on medical wards satisfied with medical students?

ผู้แต่ง : Pakkavuth Chanswangphuvana
หน่วยงาน : Medical Education Center, Udonthani Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
An assessment of problem solving skills in family medicine during home visit

ผู้แต่ง : Jiratha Budkaew and Satang Supapon
หน่วยงาน : Khon Kaen Medical Education Centre
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
A strategy to improve residents’ operative skill training in obstetrics and gynecology

ผู้แต่ง : Sutham Pinjaroen, Chitkasaem Suwanrath, Sirirat Thamrongwat and Kritima Jantanawan
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
“Learning by Doing”: the Way for Health Promotion and Professionalism Learning

ผู้แต่ง : Wasana Hongkan
หน่วยงาน : Chonburi Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012