ฐานข้อมูลด้านแพทยศาสตรศึกษาไทย (Thai Medical Education Database: TMED) โดยความร่วมมือของสำนักงานบริหารโครงการร่วมผลิตแพทย์เพิ่มเพื่อชาวชนบท (สบพช.) และคณะแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์

Association for Medical Education in Europe (AMEE)

ALL2017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002

ค้นพบข้อมูลทั้งหมด 108 รายการ

Association for Medical Education in Europe (AMEE)
Workplace-based assessment: balance between concepts and management in medical education

ผู้แต่ง : Nonglak Boonchooduang, Orawan Louthrenoo, Sopha Panyacharoen and Nuthapong Ukarapol
หน่วยงาน : Chiang Mai University, Chiang Mai
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Why Communication Skills for Doctors Who Work with Sexual Assaulted Victims' Mental Health Should Be Composed in Tourist Area Medical School's Curriculum ?

ผู้แต่ง : Withita Jangiam, Yaowanit Na-talang and Noppol Thadakul
หน่วยงาน : Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
What is in the Simulated Patient(SP)’s mind? Qualitative study among SP at Chiang Mai University, Thailand

ผู้แต่ง : Praelada Wongsirimeteekul and Rapeephat Srichan
หน่วยงาน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Virtues of the King: Which virtues of the king are applicable to the medical profession?

ผู้แต่ง : Pimpet Sukumalpaiboon, Chawaphon Ittiphanitphong, Taweesak Sutpassanon and Darika Thanbuasawan
หน่วยงาน : Sawanpracharak Medical Education Center, Nakhon Sawan
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Video-assisted self-assessment in communication skill for Oriental culture students

ผู้แต่ง : Srila Samphao, Gloyjai Kumkong, Piyaporn Kongnuan and Nichapa Intarapan
หน่วยงาน : Prince of Songkla University, Songkhla
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Use of Test-Enhanced Learning Method in Teaching of Electrocardiogram Interpretation

ผู้แต่ง : Sittinun Thangjui, Peeriya Watakulsin, Aekarach Ariyachaipanich and Sarinya Puwanant
หน่วยงาน : Chulalongkorn University, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Use of augmented reality to enhance understanding and fun for medical education

ผู้แต่ง : Bura Sindhupakorn, Jessada Tanthanuch, Suwittaya Thienpratan, Preyapan Hitapisut and Sittasart Saothong
หน่วยงาน : Suranaree University of Technology, Nakornrachasema
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Unprofessional Behavior on Social Networking Sites among Medical Students

ผู้แต่ง : Nopanat Luevitoonvechakij, Anawat Wisetborisut
หน่วยงาน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Ultrasonography-Guided Leopold’s Maneuver Teaching for Medical Student

ผู้แต่ง : Manasicha Mekjarasnapha
หน่วยงาน : Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Three-dimensions feedback strategies in Breaking Bad News in medical students

ผู้แต่ง : Wirayut Silakun, Narin Chindavech, Rungnapa Pengprakhon, Yada Siriphannon, Thanatpong Thienwuttiwong and Surasak Aumkaew
หน่วยงาน : Buriram Medication Education Center, Buriram Hospital, Buriram
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
The perceived usefulness of early community based learning experience (ECOBLE) regarding students’ community healthcare services and rural workplace choices

ผู้แต่ง : Thanaphop Na Nakhonphanom and Kosin Wirasorn
หน่วยงาน : Khon Kaen University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
The parents expectations to the first year medical students of Naresuan University

ผู้แต่ง : Jatuwit Howannapakorn, Rossukon Khotcharrat, Supawadee Makanut and Sirikasem Siriluk
หน่วยงาน : Clinical Medical Education Center, Surin Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
The outcome of students’ perception after developing the educational environment in Sisaket Medical Education Center

ผู้แต่ง : Kaettareeya Tensit
หน่วยงาน : Sisaket Medical Education Center, Sisaket
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
The effectiveness of bedside teaching for stroke rehabilitation in improving the attitude towards interprofessional learning

ผู้แต่ง : Radchada Sahaworakulsak and Chatchai Kraysubun
หน่วยงาน : Chaophyaabhaibhubejhr Hospital, Prachinburi
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
The Effectiveness of auditory hallucination audio media on Mental Illness Clinicians’ Attitude scale score in fourth and fifth year medical students: Randomized Controlled Trials

ผู้แต่ง : Sucheera Amornmahaphun, Jariya Jiranukool and Ueamporn Summart
หน่วยงาน : Roi et Hospital Medical Center, Roi et., Mahasarakham University, Mahasarakham
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
The big deal with direct ophthalmoscope in medical students – Once in Community equal to many in Hospital (Outpatient department)

ผู้แต่ง : Anant Bhornmata
หน่วยงาน : Thammasat University Chumphonketudomsakdi Campus, Chumphon
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
The assessment of performance of graduates from Naresuan Medical Faculty during their first year of practice: a three-layered-approach of feedback

ผู้แต่ง : Yuthapong Buddharaksa, Rossukon Khotcharrat, Supawadee Makanut and Sirikasem Siriluk
หน่วยงาน : Naresuan University, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Students’ Transformative Theaters: Learning to Inspire the Institution Intention

ผู้แต่ง : Saraporn Matayart, Prapa Ratanachai, Nuttha Leawchawalit, Sirilak Pongchitsiri and Unyarat Tanrattananon
หน่วยงาน : Buddhasothorn Medical Education Center, Chachoengsao, Buddhasothorn Medical Education Center, Chachoengsao
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Students’ confidence and skills required for well child clinic

ผู้แต่ง : Nawarat Aroonyadech and Parinya chamnan
หน่วยงาน : Sapprasitthiprasong Hospital, Ubonratchathani
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Students’ attitudes towards the integration of English medium teaching in the clinical years at Lampang Hospital

ผู้แต่ง : Nipon Pantarote
หน่วยงาน : Lampang Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Student Engagement in Developing Web-Based Formative Assessment

ผู้แต่ง : Sarun Intaralawan, Kasidis Phongkhun, Nattapat Anuduang and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Student behavior and feedback in undergraduate orthopaedic teaching using flipped classroom model in Thailand

ผู้แต่ง : Jirun Apinun, Kawee Pataradool and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Stroke Wars, Could We Win The Battle with Stroke Fast Track?

ผู้แต่ง : Chanakarn Suwattanasilp
หน่วยงาน : Mahasarakham Hospital, Mahasarakham
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Spiral Transformative teaching model to develop professional doctor in 21st century

ผู้แต่ง : Chaowaphon Ittiphanitphong
หน่วยงาน : Sawanpracharak Hospital, Mahidol University, Nakhonsawan
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Smartphone for fundus examination by medical student

ผู้แต่ง : Atiporn Surawongsin
หน่วยงาน : Mahasarakarm Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Sleep Quality and Affected Factors in Residents of Tertiary Care Hospital

ผู้แต่ง : Woranart Ratanakorn
หน่วยงาน : Chonburi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Sleep behavior prior to examination among medical students of Maharat Nakhonratchasima Hospital,Thailand

ผู้แต่ง : Sirirat Techorueangwiwat
หน่วยงาน : Maharat Nakhonratchasima Hospital, Nakhonratchasima
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Skeletal Model Enhanced Medical Student Knee Joint Aspiration Skill

ผู้แต่ง : Krits Salang
หน่วยงาน : Medical Education Center of Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Siriraj International Medical Microbiology Parasitology and Immunology Competition (SIMPIC): The Platform for Academic Competition and International Relations for International Medical Students

ผู้แต่ง : Suchanan Kanjanapong, Pattarachai Kiratisin, Natthawut Adulyanukosol, Kornkanok Saringkarisate, Vorapat Vorapanya and Paweenawitch Sroypudtan
หน่วยงาน : Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Self-Assessments of Medical Professionalism Standard in Postgraduate Physicians

ผู้แต่ง : Meena Permthai, Sineenart Kontun and Orawan Chaiyamahapurk
หน่วยงาน : Buddhachinaraj Medical Education Center, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Rural Community-Based Medical Education (RCBME): Teaching and Learning Challenges in a New Context in Thailand

ผู้แต่ง : Praphun Somporn, Lucie Walters and Julie Ash
หน่วยงาน : Hatyai Medical Education Centre, Songkhla and Flinders University South Australia, Australia
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Revealing Challenges in Teaching Health Economics in Thailand: a national survey throughout 37 medical education centers in Thailand

ผู้แต่ง : Win Techakehakij
หน่วยงาน : Lampang Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Retention of Pediatric advanced life support (PALS) skill in final year medical students

ผู้แต่ง : Wasana Hongkan
หน่วยงาน : Ministry of Public Health, Chonburi
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Push your performance toward excellence: Let the ASPIRE ACADEMY help!

ผู้แต่ง : Debra Klamen, Pat O’Sullivan, Danai Wangsaturaka, Kim Whittlestone and Marko Zdravkovic
หน่วยงาน : Florida International University, USA , University of California San Francisco, USA, Chulalongkorn University, Thailand, Royal Veterinary College London, UK, University Medical Centre Maribor, Slovenia
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Public Mind Activity of 6th year Medical Students on Basic Life Support Training Workshop has Helped Increase the Pride and Confidence of the Students’ Life Support Skills

ผู้แต่ง : Krittaya Promrat, Pongkamon Tongpong, Thanyalak Naowapan, Apichaya Jantataeme and Pongthorn Jantateme
หน่วยงาน : Maharaj Nakorn Si Thammarat Hospital Medical Education Center, Nakorn Si Thammarat
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Professionally ethical development in medical students: How and What have they learned?

ผู้แต่ง : Boonsak Hanterdsith
หน่วยงาน : Maharat Nakhonratchasima Hospital, Nakhonratchasima
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Perceptions of first-year medical students gained from early experience with patients in rural communities

ผู้แต่ง : Watcharaporn Taburee, Supinda Sirilak and Choomnoom Promkutkao
หน่วยงาน : Naresuan University, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Peer teaching : Early Clinical Exposure taught by senior Medical Students

ผู้แต่ง : Volaluck Supajatura and Jaruluck Klunklin
หน่วยงาน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Mock Examination Helped Improve Nation Medical License OSCE Pass Rate

ผู้แต่ง : Orawan Chaiyamahapurk, Peerapat Pengnim and Rungrut Rayakaew
หน่วยงาน : Buddhachinaraj Phitsanulok Hospital, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Mirror, Mirror on the Wall. What could extracurricular activities teach us all?

ผู้แต่ง : Kasidis Phongkhun, Nattapat Anuduang, Piyapat Manasatitpong and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Medical students’ reflection on learning experiences in early approach to community in their preclinical year

ผู้แต่ง : Somjit Prueksaritanond, Mayuri Phithaksilp and Puangtong Inchai
หน่วยงาน : Burapha University, Chon Buri
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Medical students’ learning outcomes of Medical Resources Integration and Optimization in Family Medicine

ผู้แต่ง : Sudarat Wijitsetthakul and Apichai Wattanapisit
หน่วยงาน : Ratchaburi Hospital, Ratchaburi, Walailak University, Nakhon Si Thammarat
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Medical students will lower stress by attending a meditation course

ผู้แต่ง : Pornsuda Krittigamas, Penpuck Ratanarungrong and Thamrong Hanwongsa
หน่วยงาน : NakornPing Medical Education Center, Chiang Mai
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Medical Student’ Learning Outcome Among Extra Curricular Activities Through Transdisciplinary and University Community Engagement

ผู้แต่ง : Soraya J Kaewpitoon, Supanne Junpirom, Setthawit Phochaya, Jun Norkaew, Ryan A Loys and Natthawut Kaewpitoon
หน่วยงาน : Suranaree University of Technology, Nakhonratchasima, Vongchavalitkul University, Nakhonratchasima, Suranaree University of Technology, Nakhonratchasima
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Medical record review and TBL make intern conference more interesting and valuable

ผู้แต่ง : Pornnapa Suriyachai, Kanokrot Kovjiriyapan, Kwanhatai Kammhuang and Panadda Kannika
หน่วยงาน : Medical Education Center Phayao Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Medical errors recognition among fourth-year to sixthyear medical students during clinical practice in Surin Hospital

ผู้แต่ง : Sunphat Paireepinas and Supapan Witthayanuwat
หน่วยงาน : Surin Clinical Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Medical Educational Climate and Paediatric Resident Burnout in Thailand

ผู้แต่ง : Pongtong Puranitee, Fred Stevens, Samart Pakakasama, Adisak Plitponkarnpim and Sakda Arj-Ong Vallipakorn
หน่วยงาน : Ramathibodi Hospital, Mahidol University and Maastricht University, Netherlands
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Measuring Strength of Motivation and Dedication Factors in Thai Medical Students

ผู้แต่ง : Wanna Ardonk, Sukunya Rakkhajeekul and Pornpimon Kasemsook
หน่วยงาน : Buddhachinnaraj Medical Education Center, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Marrying healthcare professionals to technologists: hackathon as a venue for interdisciplinary education

ผู้แต่ง : Atipong Pathanasethpong, Michael Morley and Daris Theerakulpisut
หน่วยงาน : Khon Kaen University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Learning-style Preferences, Academic Performance and Active Learning of Phramongkutklao College of Medicine, Thailand, 2016

ผู้แต่ง : Phunlerd Piyaraj, Paanjit Taamasri, Saovanee Leelayoova, Picha Suwannahitatorn and Mathirut Mungthin
หน่วยงาน : Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Learning-by-teaching strategy of first aid and basic life support training for medical students can improve the knowledge about life support skills of trainers and trainees

ผู้แต่ง : Krongkarn Sutham, Wachira Wongtanasarasin, Pavita Laohakul, Kamphee Sruamsiri and Borwon Wittayachamnankul
หน่วยงาน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Learning style in clinical year medical students of Bhumibol Adulyadej Hospital

ผู้แต่ง : Pornpavee Somsirivattana, Sasiwan Atithammarak, Mutita Ngamlamai Nattapat Attanatho, Nattaporntira Phalakornkul and Jutarat Mekmullica
หน่วยงาน : Bhumibol Adulyadej Hospital, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Learning by acting as a team of educators, entertainers and patient interviewers

ผู้แต่ง : Smith Soimadee
หน่วยงาน : VachiraPhuket Hospital, Phuket
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Key for students’ success in manuscript writing: learning by doing

ผู้แต่ง : Sirirat Veerasethakul and Aphaphun Narenpituck
หน่วยงาน : Medical Education Center, Udonthani hospital, Udonthani
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Is flipped classroom stimulating knowledge retention?

ผู้แต่ง : Amornnat Thuppia, Nantawan Soonklang, Pornrut Rabintossaporn, Suphaket Saenthaweesuk and Nuntiya Somparn
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Internal Medicine Residency Selection Criteria: The stakeholders' perspectives

ผู้แต่ง : Chutima Cheranakhorn, Komsai Suwanno, Lucksamee Haura and Kiatsak Rajborirug
หน่วยงาน : Hatyai Medical Education Center, Songkhla
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Interactive Workshop for Post-graduate Medical students (Interns): The effective way of continuous medical education

ผู้แต่ง : Parichart Dolchalermyuttana, Sakulrat Srirojana, Mingkwan Ubanisakorn, Soontaree Boonsing, Sujitra Eaktasang and Pailin Choosrichom
หน่วยงาน : Kalasin Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Integrated Learning: A New Approach for Community Geriatric Health Education

ผู้แต่ง : Aphaphan Narenpitak
หน่วยงาน : Udon Thani Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Improving Adjustable Skill in Medical Students by Using Game Base Learning

ผู้แต่ง : Kengkaj Unrit
หน่วยงาน : Mahasarakham Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Improvement of Thai National Licence Examination Step 1 (NLE-1) outcome of the Joint Medical Programme (SWU - UoN) students: a decade review

ผู้แต่ง : Watchareewan Thongsaard, Chote Weerawong, Ramida Watanapokasin, Amarin Narkwichean, Sureerat Ruangsri and Vince Wilson
หน่วยงาน : Srinakharinwirot University, Bangkok, University of Nottingham, Nottingham, UK
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Improvement in the understanding of ophthalmologic emergency using trauma bedside teaching

ผู้แต่ง : Pirunrat Jiaraksuwan, Siriwan Thewthong and Krisana Roysri
หน่วยงาน : Clinical Medical Education Center, Surin
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Implementation WHO Patient Safety Curriculum Guide in Undergraduate Medical Curriculum, a Way Forward

ผู้แต่ง : Boonyarat Warachit, Varavudh Sumawong, Rajin Arora, Chairat Chayakul and Piyawan Limpanyalert
หน่วยงาน : Ministry of Public Health, Nonthaburi
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Imbalance of Specialist Doctor Distribution in the Ministry of Public Health Thailand

ผู้แต่ง : Hathaitip Tumviriyakul, Rajin Arora, Parinya Chamnan, Win Techakehakij, Pairoj Boonluksiri and Arunee Tipwong
หน่วยงาน : Social Medicine of Hatyai Hospital, Amphur, Hatyai, Songkhla
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
How to balance stress during OSCE examination

ผู้แต่ง : Kamonwan Limsakul, Supphalak Laongpech and Noppol Thadakul
หน่วยงาน : Vachiraphuket Medical Education Center, Phuket
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
How Effective Is Computer-based Simulation Compared to Traditional Simulation Training in Improving Educational Outcomes for Medical staff/students? : A Systematic Review

ผู้แต่ง : Anchalee Chainual, Thamrong Hanwongsa and Charnchai Pojchamarnwiputh
หน่วยงาน : Nakornping Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Highlighted Misconceptions among Medical Students in the International Anatomy Quiz Chiraphat Boonnag, Faculty of Medicine, Chiang Mai University, Chiang Mai, Thailand

ผู้แต่ง : Anawat Wisetborisut, Sikrai Laowatthanaphong and Nutcharin Pakdeewong
หน่วยงาน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Good health is a laughing matter: A good inspirational movie is a matter of education

ผู้แต่ง : Wisree Wayurakul
หน่วยงาน : Thammasat University, Pathumthani
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Formative evaluation enhances clinical skill of interpretation of peripheral blood smear in medical students

ผู้แต่ง : Narin Chindavech, Surasak Aumkaew, Yada Siriphannon, Wirayut Silakun and Thanatpong Thienwuttiwong
หน่วยงาน : Medication Education Center, Buriram Hospital, Buriram
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Follow up assessments of newly graduated physicians for improvement of the medical education program

ผู้แต่ง : Sunee Sethasathien
หน่วยงาน : Medical Education Center, Udonthani
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Flipped classroom: Interactive CAI gives better result of learning than reading textbook

ผู้แต่ง : Watanaporn Vorasilapa
หน่วยงาน : Chonburi Medical Education Center, Chonburi
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
First aid and Basic life support training for university students as the “real practice” method to develop teaching skills for emergency medicine resident

ผู้แต่ง : Wachira Wongtanasarasin, Borwon Wittayachamnankul and Parinya Tianwibool
หน่วยงาน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Feeling drives learning

ผู้แต่ง : Satang Supapon
หน่วยงาน : Khon Kaen Medical Education Center, Khon Kaen
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Factors Influencing Problem-Based Learning (PBL): Students’ and Educators’ perspectives, Phramongkutklao College of Medicine

ผู้แต่ง : Sakarn Charoensakulchai
หน่วยงาน : Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Factors affecting delayed students in CPIRD Hatyai Hospital

ผู้แต่ง : Araya Khaimook, Luksamee Haura and Rutchanee Peumthaweesup
หน่วยงาน : Hatyai Hospital, Songkhla
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Extracurricular activity: What does the student perceive?

ผู้แต่ง : Chira Trairongchitmoh
หน่วยงาน : Sunpasitthiprasong Hospital, Ubonratchathani
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Enhancing Reflection in Medical Students by Chat Application

ผู้แต่ง : Chawalit Chayangsu, Sunee Chayangsu, Pinyok Srisansanee, Jeerawat Kaewwinud
หน่วยงาน : SUT, Surin
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Electronic logbook: more than just a personal monitoring tool

ผู้แต่ง : Krittin Pitiseree, Piyapat Manasatitpong and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Effects of Study Modification on Knowledge Retention by Integration of Lecture, Teamwork & Peer-feedback in Pediatric Basic Life Support

ผู้แต่ง : Kachaporn Nimdet and Win Techakehakij
หน่วยงาน : Suratthani Hospital, Suratthani
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Doing a research step by step: model of teaching

ผู้แต่ง : Saranya Pongudom
หน่วยงาน : Udonthani Medical Education center, Udonthani
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Do Medical Students Need Advisors?

ผู้แต่ง : Krisana Roysri, Duangrat Tanratananon, Yupin Prawai and Chawalit Chayangsu
หน่วยงาน : Clinical Medical Education Center, Surin Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Diversity in flipped classroom models by using clinical experience and mobile group-chat application to enhance team-based learning and application of knowledge in medical students

ผู้แต่ง : Surasak Aumkaew, Wirayut Silakun, Narin Chindavech, Thanatpong Thienwuttiwong, Naththanan Sriputsa and Warintorn Sodsawas
หน่วยงาน : Medical Education Center, Buriram Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Development of student-engaged clinical learning guideline: it is not a bed of roses

ผู้แต่ง : Phawat Luangtangvarodom, Surachai Leksuwankun, Kunathip Nissaipan, Win Kulvichit and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Development and Validation of Medical Leadership Questionnaire (MLQ) for Medical Cadets in Community Medicine Program

ผู้แต่ง : Nutchar Hempatawee, Wisit Kaewput, Mathirut Mungthin and Anupong Kantiwong
หน่วยงาน : Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Developing story-based study guide as a tool for harmonizing teaching and learning under the situation of various undergraduate medical curricula

ผู้แต่ง : Arunee Tipwong, Rajin Arora and Boonyarat Warachit
หน่วยงาน : Ministry of Public Health, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Developing Conscientization To Be Professional Among 4th Year Medical Students In Community Medicine Subjects

ผู้แต่ง : Suthee Rattanamongkolgul, Taweesak Nopkesorn, Chanuantong Tanasugarn and Narongchai Yingsakmongkol
หน่วยงาน : Srinakharinwirot University, Mahidol University, Kasetsart University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Develop and Implement Thai Traditional Medicine Course in Medical Student Education

ผู้แต่ง : Chatchai Kraysubun and Waleerat Kraikosol
หน่วยงาน : Chaophyaabhaibhubejhr Hospital, Prachinburi
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Comparison of Team-Based Learning with Online Tools and Conventional Lecture for Summative Evaluation Scores

ผู้แต่ง : Piti Phloenchaiwanit, Kiran Sony and Yaowalak Jariyapongpaiboon
หน่วยงาน : Medical Education Center Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Comparison of Allied Health Science Students' Outcome towards Learning Methods between Flipped Classroom and Traditional Lecture in Basic Anatomy of the Nervous System

ผู้แต่ง : Nutcharin Pakdeewong
หน่วยงาน : Chiang Mai University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Community-Based Learning: Authentic Learning Experience of Second Year Medical Students in ‘Holistic Health Care I’ Course at Thammasat University

ผู้แต่ง : Aphicha Nomsiri, Supika Dangkrajang, Sawanee Tengrungsun and Siriwan Rangsomran
หน่วยงาน : Thammasat University, Pathumthani
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Community based learning enhancing rural doctor retention

ผู้แต่ง : Pairoj Boonluksiri, Rajin Arora, Parinya Chamnan, Win Techakehakij, Hathaitip Tumviriyakul and Nawapat Umthong
หน่วยงาน : Hatyai Hospital, Songkla
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Building the Giver- Educational Culture: Patient Safety in Resident as Teacher Program

ผู้แต่ง : Sermsak Sukpanichyingyong and Thananit Sangkomkamhang
หน่วยงาน : Khon Kaen Hospital, Khon Kaen
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Breast feeding teaching by Interactive Training Method : Medical students should know and practice well

ผู้แต่ง : Sakulrat Srirojana, Napaporn Chotchuangnirund, Thunyarut Wiangkae and Wiboonluk Sriussadron
หน่วยงาน : Kalasin Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Basic Life Support in Primary School by First Year Medical Students

ผู้แต่ง : Borwon Wittayachamnankul, Chananthon Suwanpairoj, Thanakorn Wongsombut, Kittipitch Maisawat and Nita Torod
หน่วยงาน : CMU, Chiang Mai
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Attitudes to social media with medical ethics in medical students

ผู้แต่ง : Jantira Hongrapipat, Pakarat Sangkla and Kea Pongwatcharaporn
หน่วยงาน : Clinical Medical Education Center, Surin Hospital, Surin
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Association of sleep hygiene and other factors on morbid stress of Medical Students at Clinical Level

ผู้แต่ง : Parkpoom Manositisak and Siwaboon Chaisongkram
หน่วยงาน : Kalasin Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Assessment of Knowledge and Satisfaction after participating in School-based Student-guided Child Accident Prevention Activities

ผู้แต่ง : Chestsada Tonusin
หน่วยงาน : Sunprasitthiprasong Hospital, Ubonratchathanee
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Are CPIRD doctors remaining in the rural environment after AEC ?

ผู้แต่ง : Savanya Nganvivattavorn, Jirawan Pongrujikorn, Mananya Laopratai and Noppol Thadakul
หน่วยงาน : Vachira Phuket hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Applying basic Facilitation for patient safety education

ผู้แต่ง : Wanna Angkasuvan
หน่วยงาน : Hatyai Hospital, Songkla
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
Acquisition of Knowledge and Attitude among Medical Cadets after a Rural Community Survey, parts of Community Medicine

ผู้แต่ง : Noppawit Aiumtrakul, Anupong Kantiwong, Mathirut Mungthin, Ram Rangsin, Phunlerd Piyaraj and Ploypun Narindrarangkura
หน่วยงาน : Phramongkutklao College of Medicine, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
A Longitudinal Study on Medical Students’ Attitudinal Changes towards Cadaver Dissection in a Thai Medical School

ผู้แต่ง : Natthiya Sakulsak, Rachanee Chanasong, Abay Mulu, Natthapit Jantaramanee and Unyaporn Chuesakul
หน่วยงาน : Naresuan University, Phitsanulok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
A conversation in prison! Transformative learning for professional skill development in the first year medical students of the Joint Medical Programme

ผู้แต่ง : Amarin Narkwichean, Ramida Wattanapokasin, Wipada Laosooksathit, Sureerat Ruangsri, Nittaya Raknun and Suthee Rattanamongkolgul
หน่วยงาน : Srinakharinwirot University, Nakhon Nayok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
A comparison of two teaching methods of basic ventilator management in medical students: Combined case-based conference and lecture versus simulated bedside teaching

ผู้แต่ง : Pornanan Domthong, Suraphan Charoenthanyaluck and Seksun Chaisuksant
หน่วยงาน : Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
A Comparison of Physician Examiners and Postgraduate Assessors in OSCE Assessment

ผู้แต่ง : Watcharin Suntornlimsiri, Charnchai Pojchamarnwiputh and Thamrong Hanwongsa
หน่วยงาน : Nakornping Medical Education Center, Nakornping Hospital, Chiang Mai
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
A comparison between the commercial perineal repair trainer and the sponge model, a low-cost alternative for experiential learning of obstetric perineal laceration repair at the undergraduate level

ผู้แต่ง : Panwara Paritakul, Aurasa Hemachandra, Wipada Laosooksathit, Parit Watchara and Saroot Kitanchareon
หน่วยงาน : Srinakharinwirot University, Bangkok
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
A 10- year experience of the “new track” doctor production program in Thailand

ผู้แต่ง : P Ongartboon, T Dusitsoonthornkul, S Natongsong, K Jaruchart, O Chaimahapruk and S Siriluk
หน่วยงาน : Phare Medical Education Center, Phichit Medical Education Center, Taksin Medical Education Center, Uttaradit Medical Education Center, Buddhachinaraj Medical Education Center and Naresuan University
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
A “four- boxes” framework used as a tool for a small group clinical ethics teaching

ผู้แต่ง : Sarinya Thangsittichok, Viriya Lewprasert and Peerapong Rothanapiboon
หน่วยงาน : Phichit Medical Education Center, Naresuan University, Phichit
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
“CPIRD DNA”: The Professional Identity in Community Tract Medical Student

ผู้แต่ง : Anupong Suthamnirand
หน่วยงาน : Collaborative Project for Increasing Rural Doctor, Ministry of Health., Chonburi
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017
“Accident or Intention” to disclose patients’ health records among medical students

ผู้แต่ง : Wachiraporn Arunothong and Derek Nazareth
หน่วยงาน : Lampang Hospital, University of Wisconsin Milwaukee, Milwaukee, USA
ปีที่นำเสนอ : 2017
2017